De naam van uw bedrijf is het eerste dat uw doelgroep en partners tegenkomen wanneer ze met u in contact komen of met uw onderneming worden geconfronteerd.
U zou het als het primaire onderdeel van de uiting van uw bedrijfsidentiteit kunnen zien.
U kunt zich dan afvragen of een bedrijfsnaam die even vlug bedacht is de beste weg is voor de toekomst.
Valt het genoeg op? Geeft het het juiste gevoel? Is het duidelijk?
Het bedenken van een bedrijfsnaam vraagt om goed inzicht in de waarden en aandachtspunten van uw onderneming, en kennis van de markt. De focus hierop dwingt u uw onderneming ook van buitenaf te bekijken, wat niet voor iedereen eenvoudig is.
Er moet dus rekening gehouden worden met o.a. de inhoud, de visie en de markt. Daarnaast komen er nog een flink aantal praktische en taaltechnische zaken kijken als vorm, duidelijkheid, kracht, originaliteit, online-beschikbaarheid (domeinnamen), kvk- en merkenregistratie, taalkennis en natuurlijk de potentie tot uitbouw van de naam tot een sterke huisstijl en bijbehorende marketingstrategie.
Al deze aandachtspunten zorgen ervoor dat het vinden van de juiste naam een gecompliceerd inhoudelijk, technisch en gevoelsmatig proces is. Dit maakt bedrijfsnaamgeving tot een specialisme dat vraagt om grondig inhoudelijk onderzoek, persoonlijke betrokken service, creativiteit en sterk ontwikkelde taalkundige en naamtechnische vaardigheden.
Bureau Sculptaal is zich bewust van dit proces, beschikt over de genoemde
kwaliteiten en gaat voor u tot het uiterste om de optimale naam voor uw onderneming te bedenken:
Een naam die onderscheidend is, de kracht heeft nieuwe klanten te binden en u te wapenen voor een succesvolle toekomst als ondernemer.
Neem vandaag nog vrijblijvend
contact op of kijk elders op deze site voor meer informatie over de
trajecten en
werkwijze van Bureau Sculptaal.
<_Terug